Huisartsenpraktijk
de Neckar
Mw. Knol, mw. Van den Heuvel en mw. Selles, huisartsen 

de Neckar

Hoe kunnen wij u helpen?

Onze praktijk

Wij zijn een huisartsenpraktijk in de wijk Overvecht in Utrecht met enthousiaste huisartsen en medewerkers. Je kunt met al je klachten, zorgen en vragen bij ons terecht. We kijken samen met jou wat er nodig is om je verder te helpen.

Hoe kun je ons bereiken?

Je kunt ons de hele dag bellen met vragen aan de assistente. Wij bellen je dan op het eerstvolgende beschikbare tijdstip terug, of op een ander tijdstip dat je beter uitkomt. Graag in de ochtend bellen om een afspraak te maken of een visite aan te vragen. In de middag bellen we mensen terug over uitslagen van onderzoeken.

Daarnaast is het mogelijk in de patiëntenomgeving afspraken te maken, 24 uur per dag.  Ook kun je daar medicatie aanvragen, vragen stellen en uw dossier inzien. Lees hier meer over op de pagina “online diensten”.

whatsapp-image-2022-10-12-at-8.25.55-pm

Wie zijn wij?

Gezondheidsnieuws

Praktijknieuws

Wegens een snelle groei van de praktijk zijn we voorlopig gesloten voor nieuwe patiënten.

 

Inloggen op UwZorgOnline via DigiD

Uw kunt nu ook  toegang krijgen tot de patiëntenomgeving via DigiD, wel zo handig en veilig! Volg deze stappen om DigiD in te stellen:

1          Kies de patiëntenomgeving op onze website of open de app op uw telefoon.

2          Kies voor inloggen. Daarna verschijnt het scherm met de keuze voor “inloggen met Digid”. (U kunt natuurlijk ook op de oude manier blijven inloggen)

3          Volg de instructies van de DigiD site

4          Hierna heeft u de keuze “ik heb al een account” of “ik heb nog geen account”

Bij de keuze “ik heb al een account” wordt eenmalig gevraag om het emailadres en het wachtwoord. Bij de keuze “ik heb nog geen account” kunt u een account aanmaken. Volg de instructies op het scherm.

Voor meer informatie: Inloggen met DigiD – Consumenten – Uw Zorg Online

 

Bloedafname Werradreef

Vanaf 1 mei 2024 is het weer mogelijk om ZONDER AFSPRAAK bloed te laten prikken op Werradreef 2 in Utrecht Overvecht.

Inlooptijden: Op werkdagen van 7:00 – 16:00 uur (doorlopend)

 

Let op! Nieuw telefoonnummer!

Sinds 27 oktober 2023 maken we gebruik van een nieuw telefoonnummer en een aangepast keuzemenu. Het nieuwe nummer is: 

030-2642636 

Als u het oude nummer belt krijgt u een bandje te horen met het nieuwe telefoonnummer, maar u kunt via dat nummer ons niet meer aan de telefoon krijgen. 

Verder bieden wij u de mogelijkheid om niet meer te wachten aan de telefoon. Wij kunnen u terugbellen! U krijgt automatisch een tijdstip waarop u wordt teruggebeld, wat even snel is als blijven wachten.  

U kunt een aantal zaken telefonisch regelen tijdens pauzes en als wij gesloten zijn, zoals een recept aanvragen of een afspraak afzeggen. U heeft ook altijd de mogelijkheid om online of via een app op uw telefoon een afspraak te maken, uw dossier in te zien, vragen te stellen en medicatie aan te vragen via de beveiligde patiënte omgeving. U vindt hier meer informatie over onder het tabblad “online diensten” op deze site.

 

Toestemming delen medische gegevens

Zorgaanbieders kunnen informatie over jouw gezondheid elektronisch met elkaar delen. Het delen van jouw medische gegevens mag trouwens alleen als dat nodig is voor jouw behandeling. Én dat mag alleen als jij daar vooraf toestemming voor hebt gegeven. Dat heet ‘opt-in’. Wil je niet dat jouw gegevens gedeeld worden? Geef dan in jouw toestemming ‘NEE’ aan. Dat heet ‘opt-out’. Je moet voor iedere zorgaanbieder zelf toestemming geven. Via Volgjezorg kun je toestemming regelen voor jouw huisarts en apotheken.

 

Online inzage in uw dossier

Je huisarts zet je medische gegevens in haar of zijn computer. Bijvoorbeeld de adviezen die zijn gegeven of de medicijnen. Je kunt deze medische gegevens ook zelf online lezen via de patiëntomgeving. Of je kiest een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) en haalt je dossier digitaal op door je huisarts op te zoeken in de PGO, veilig in te loggen en je gegevens te verzamelen. Op een PGO zijn behalve de huisarts ook andere zorgverleners aangesloten, zoals GGZ instellingen, laboratoria, en straks ook ziekenhuizen.

Het voordeel van online inzage in je dossier via de patiëntenomgeving of een PGO is dat je zelf overzicht hebt over je medische gegevens zoals je medicatie, brieven van specialisten en uitslagen van onderzoek. Het is dan niet nodig de assistente te bellen om deze op te vragen. In de patiëntenomgeving kan de huisarts of assistente je bovendien berichten sturen of kunt je ons een vraag stellen op het moment dat het jou uitkomt. Meer informatie vind je op de website van OPEN of bekijk hier een filmpje met uitleg.

Hulp nodig bij digitale zorg?

Weet je hoe je veilig kunt e-mailen naar je huisarts, zonder dat jouw persoonsgegevens op straat terecht kunnen komen?

Mogelijk kun je wat hulp gebruiken bij het inloggen en gebruiken van een Patiëntenomgeving, een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) of OZO Verbindzorg, die het contact met je zorgverlener makkelijker maakt?

Wij zijn aangesloten bij de Helpdesk Digitale Zorg. Zij helpen je graag, kosteloos, met deze digitale vragen die niet-medisch inhoudelijk zijn. Ook als het gaat om gebruik maken van DigiD of de IRMA-app.

De Helpdesk Digitale Zorg is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9 tot 17 uur.

Telefoon: 085-1304575

Email: info@helpdeskdigitalezorg.nl

Website: www.helpdeskdigitalezorg.nl

Buiten kantoortijden heb je de mogelijkheid de voicemail in te spreken; je wordt dan de eerstvolgende werkdag teruggebeld. Ook een e-mail wordt de eerstvolgende werkdag beantwoord.